پلاسکوهای آموزشی در سال 96 با کمترین بودجه اداره می شوند


کارشناس مسایل آموزش و پرورش گفت: کلاس های درس ناایمن و فرسوده که از آنها باید به عنوان پلاسکوهای آموزشی نام برد، در سال 96 با بودجه پیشنهادی دولت با کمترین بودجه اداره خواهند شد.
خبرگزاری ایرنا، مریم جلوداران، 24 بهمن ماه 95
محمدرضا نیک نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا افزود: در بخشی از گزارش مرکز پژوهش های مجلس آمده است که در لایحه بودجه سال 96 آموزش و پرورش، بودجه تملک دارایی های سرمایه ای این وزارتخانه 8.17 درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: بودجه سازمان نوسازی و تجهیز مدارس مبلغ 814 میلیارد و 58 میلیون تومان در این لایحه پیشنهاد شده که با کاهش 10 درصدی مواجه است، این در حالی است که بیش از 35 درصد مدارس کشور تخریبی بوده و یا نیاز به بازسازی های بنیادین دارند و 35 درصد از این مدارس نیز به دلیل فرسودگی در اولویت دوم برای بازسازی قرار می گیرند.
این کارشناس آموزشی گفت: بنابر اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش، اکنون 68 هزار کلاس درس ناایمن و فرسوده در کشور وجود دارد که با این مقدار بودجه به طور عملی ایمن سازی این مدارس کاری بس دشوار است.
نیک نژاد اضافه کرد: در این میان دست اندرکاران آموزشی نگاه خود را از دولت به سوی خیرین چرخانده و امید بسیار به چنین مشارکت هایی دارند حال آنکه توان خیرین مدرسه ساز آن اندازه نیست که بتوانند حجم به این گستردگی را پاسخگو باشند.
این کارشناس آموزشی خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از گزارش مرکز پژوهش های مجلس و در قسمت بودجه سازمان نوسازی وزارت آموزش و پرورش اشاره شده که 'هزینه های این بخش از اعتبارات با عنوان کمک به تامین تجهیزات کلاسی مناطق محروم 25 درصد کاهش یافته است.'
نیک نژاد تصریح کرد: بنابر آمار وزارت آموزش و پرورش اکنون 68 هزار کلاس درس ناایمن در کشور وجود دارد که در صورت بی توجهی، حادثه ای خطرناک تر از نا ایمنی ساختمان هایی نظیر پلاسکو را رقم خواهد زد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش همچنان با بسیاری از مدارس ناایمن و فرسوده رو به رو است، تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد نوسازی مدارس ناایمن و فرسوده 120 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاکنون تامین نشده است.
کارشناس حوزه آموزش و پرورش گفت: در چنین شرایطی بودجه پیشنهادی برای سازمان نوسازی مدارس در سال 96 به شدت کاهش یافته و مشخص نیست که مجلس تا چه اندازه و چگونه می تواند بودجه پرجمعیت ترین وزارتخانه کشور را افزایش دهد.

http://www.irna.ir/fa/News/82426816/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد