وزیر آموزش و پرورش باید برای کم کردن حس فقر و فرق فرهنگیان تلاش کند


خبرگزاری ایرنا، 1 آبان ماه 95
تهران- ایرنا - عضو کانون صنفی معلمان گفت: وزیر آموزش و پرورش باید پیگیر واقعی تغییرات دانش بنیاد در آموزش و بهتر کردن شرایط کاری معلمان به لحاظ دستمزد و امکانات باشد و در راه کم کردن حس فقر و فرق فرهنگیان تلاش کند.
محمد رضا نیک نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا با بیان اینکه وزیر جدید باید بتواند به سوی تغییر نگاه حاکمیتی به آموزش و پرورش حرکت کند، اظهار داشت: تلاش وزیر جدید باید در این جهت باشد که نظر دولت را در توجه به آموزش و پرورش جلب کند.
این فعال صنفی ادامه داد: وزیر جدید باید بتواند بودجه در خور برای رضایت فرهنگیان و کیفیت بخشی آموزش و پرورش و رفتن به سوی کارآمدی را جذب کند.
نیک نژاد یادآور شد: هر چند گرفتاری های این نهاد با چند برابر کردن بودجه حل نمی شود اما بی گمان نخستین گام حل گرفتاری های پر شمار آموزش و پرورش، متناسب کردن بودجه گسترده ترین نهاد دولتی است.
وی یادآورشد: وزیر آموزش و پرورش باید توانایی به روز و هماهنگ کردن آموزش کشور با استاندارهای جهانی را داشته باشد.
این فعال صنفی در رابطه با جایگاه تشکل ها در تاثیر گذاری بر وضعیت حال و آینده آموزش و پرورش نیز اظهار کرد: گرچه تشکل های صنفی معلمان مانند بخش های دیگر جامعه رشد در خوری نداشته اند و به ویژه در گستره آموزش دچار گرفتاری هایی هستند و از سویی با بدنه ارتباط درست و در خوری ندارند، اما به هر حال در چند سال گذشته برخی از آنان توانسته اند به بدنه نزدیک شوند و بازتاب دهنده خواسته ها و دل نگرانی های فرهنگیان باشند.
نیک نژاد خاطرنشان کرد: تشکل ها می توانند با بهره گیری از روش های گوناگون مانند رسانه ها، دیدارهای حضوری، تلاش برای شناسایی و معرفی گزینه های مناسب و توانا و آشنا با درد ریشه های آموزش و پرورش، دولت را در انتخاب بهترین گزینه یاری کنند.
وی اظهار داشت: بی تردید برخی از این تشکل ها بسیار به بدنه نزدیک هستند و بدون داشتن نگاهی سیاسی و جناحی به دنبال کارآمد کردن آموزش و رضایت معلمان و آموزش و پرورش پیشرو بوده، از این رو سزاوار مشورت هستند.
عضو کانون صنفی معلمان افزود: آموزش و پرورش دچار بی توجهی و بی مهری ده ها ساله است و نیازمند نگاه و توجه نو و ویژه است.

http://www.irna.ir/fa/News/82275664/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد