دو حس آسیب زا در فرهنگیان!

              

                  محمدرضا نیک نژاد، روزنامه همدلی، 12 اردیبهشت ماه 95

بی گمان دو حس در فرهنگیان، ریشه ی بزرگ ترین گرفتاری های امروز آموزش و پرورش است. حسِ تبعیض و حسِ به حساب نیامدن. سال هاست که گفته می شود که فرهنگیان همانند دیگر کارمندان دولت دستمزد می گیرند اما از مزایایی آنان بی بهره اند. حتی در همراهی با فرهنگیان مرکز پژوهش های مجلس نیز بر دوگانگی دستمزدهای فرهنگیان با دیگر حقوق بگیران تاکید دارد. اما همچنان، در روی همان پاشنه می چرخد و صداها و گلایه های فرهنگیان درست و ریشه ای شنیده نمی شود. این دوگانگی زمینه ساز حس دهه ها تبعیض و پیامدهای حرفه ای و آموزشی آن بر فرهنگ و فرهنگیان است. اما حس دیگر ریشه در ساختار اداری دارد. ساختار از بالا به پایین و دستوری سبب شده است که بسیاری از برنامه های بهسازی آموزشی و تصمیم گیری ها در نهادهای بالا دستی ای تهیه شوند که پیوند تعریف شده ای با بدنه ندارند و هیچگاه نتوانستته اند بازتاب دهنده دیدگاه های آموزشی – صنفی معلمان باشند. فرهنگیان دهه هاست که صدای شان در رده های بالای ساختار آموزشی شنیده نمی شود و گلایه هایشان نادیده گرفته می شود. این نادیده گرفته شدن زمینه ساز بی اعتمادی میان بدنه فرهنگیان و دست اندرکاران شده است. تا این حس در بدنه کاهش نیابد و یا از میان برداشته نشود گرفتاری های آموزشی در بهترین حالت همچنان پا بر جا و موثر خواهند بود.    

 http://hamdelidaily.ir/?newsid=10113

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد