"میلاد درویش"

 

 

از تارنگار "اندیشکده ی آموزش" / مهدی بهلولی

 چند سال پیش،در دبیرستان فیروز بهرام،فیلم مستند ارزنده ای نمایش داده شد درباره ی زندگی استاد پرویز شهریاری. کارگردان، یک سرباز بود و در هنگام پخش فیلم هم حضور داشت. پس از فیلم، برای حاضران کمی سخن گفت. این گذشت تا روز دهم اسفند،در گردهمایی فرهنگیان روبروی مجلس. برای نخستین بار بود که "میلاد درویش" را از نزدیک می دیدم؛ یکی از کنشگران مدنی که از چند روز پیش از آن،تنها نام او را شنیده بودم. کمی که با گفت و گو کردیم دریافتم که در واقع نخستین بار نیست که او را می بینم! میلاد درویش،همان کارگردان جوان و صمیمی فیلم زندگی پرویز شهریاری بود. ده پانزده دقیقه ای با هم حرف زدیم اما جمعیت که زیاد شد دیگر او را ندیدم. میلاد هم مانند دیگر حاضران،در "گردهمایی اعتراضی خاموش" فرهنگیان شرکت داشت. ساعتی از آغاز گردهمایی گذشته بود که شنیدم او را بازداشت کرده اند. هم اکنون نیز، گویا به زندان رجایی شهر کرج،منتقل شده است. آنگونه که من او را شناختم،کنشگری صمیمی،جدی،و هنرمند است. من هم همراه بسیاری دیگر،درخواست آزادی او را دارم.

در زیر دو تا از درخواست های آزادی میلاد درویش را می خوانید :

 بیانیه جمعی از روزنامه‌نگاران و فعالان مدنی 

میلاد درویش را آزاد کنید

روز یکشنبه ۱۰ اسفند در تجمع اعتراض آمیز معلمان در مقابل مجلس ، « میلاد درویش »، مستند ساز و فعال اجتماعی، دستگیر و به زندان گوهردشت (کرج) منتقل شده است.این فعال مدنی، که در تجمع اعتراضی معلمان در مقابل مجلس حضور داشته است، تجمعی که بدون خشونت و در سکوت کامل انجام شد، بدون دلیل مشخصی بازداشت شده است. 

ما گروهی از روزنامه نگاران، نویسندگان و فعالان مدنی، با اعلام حمایت همه‌جانبه از میلاد درویش، خواهان آزادی هر چه سریعتر و بدون قید و شرط این فعال مدنی هستیم و تاکید داریم که تجمع و اعتراض حق همه‌ی مردم ایران است و دستگیری « میلاد درویش » زیر پا گذاشتن اصل ۲۷ قانون اساسی است.

 

به نام خداوند جان و خرد

میلاد درویش فعال اجتماعی عضو بنیاد محیط زیستی حرمت حیات و عضو افتخاری کانون صنفی معلمان، در تجمع مسالمت آمیز اعتراضی “سکوت” فرهنگیان در روز یکشنبه 10 اسفند 93 مقابل مجلس شورای اسلامی بدون انجام عمل مجرمانه دستگیر شد.

تا کنون علی رغم تلاش های کانون و قول های داده شده، ایشان آزاد نگردیدند.

کانون صنفی معلمان ضمن حمایت همه جانبه از ایشان از نهادهای مسئول رسما می خواهد که نسبت به آزادی این فعال اجتماعی اقدام نمایند.

کانون صنفی معلمان – 12 اسفند 93

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد