روحانی محدودیت‌های ۸ سال اخیر در راه فعالیت صنفی معلمان را رفع کند

 

چکیده: «دولت آقای احمدی‌نژاد از‌‌ همان ابتدای کار نتوانست انتقادات تشکل‌های صنفی از آموزش و پرورش را برتابد، بنابراین به برخورد با منتقدان و فعالان صنفی روی آورد /‌ دیدار و ملاقات‌های فعالان صنفی با یکدیگر از سال ۸۶ به بعد به مناسبت‌های خاص تحت پوشش‌های مختلف مانند عروسی یا عزا محدود شده بود.»

یک فعال مستقل صنفی معلمان با اشاره به استقرار دولت یازدهم، خواستار رفع محدودیت‌هایی شد که طی ۸ سال گذشته برای فعالان صنفی و منتقدان آموزش و پرورش به وجود آمده است.

«محمد تقی سبزواری» در این باره به ایلنا گفت: دولت آقای احمدی‌نژاد از‌‌‌ همان ابتدای کار نتوانست انتقادات تشکل‌های صنفی از آموزش و پرورش را برتابد، بنابراین به برخوردهای قضایی با منتقدان و فعالان صنفی روی آورد.

وی ادامه داد: محدودیت‌های تشکل‌های صنفی از سال ۸۵ شروع شد و در سال ۸۶ به اوج خود رسید و از آن برهه، این تشکل‌ها عملا به محاق رفتند.

به گفتهٔ آقای سبزواری، دیدار و ملاقات‌های فعالان صنفی با یکدیگر از سال ۸۶ به بعد به مناسبت‌های خاص تحت پوشش‌های مختلف مانند عروسی یا عزا محدود شده بود.

این فعال صنفی تصریح کرد: علاوه بر برخوردهای قضایی دولت آقای احمدی‌نژاد با فعالان صنفی و منتقدان، در ادارات نیز با آن‌ها برخورد می‌شد تا جایی که صلاحیت بسیاری از معلمان برای معاونت یک آموزشگاه ساده تایید نمی‌شد و فرهنگیان شایسته زیادی از گرفتن پست‌های مدیریتی و حتی غیر مدیریتی محروم شدند.

وی در تشریح محدودیت‌های به وجود آمده برای فعالان صنفی با بیان مثالی گفت: ‌شخصا سال گذشته معاون نمونه ناحیه دو شیراز شناخته شدم ولی از طرف حراست، صلاحیت‌ام تاییید نشد. وقتی با مسئول حراست صحبت کردم، هنگامی که پرونده‌ام را آورد یکسری از مطالب چاپ شده در نشریات رسمی داخلی به همراه دو الی سه مطلب درباره یکی از نامزدهای ریاست جمهوری پیش از انتخابات ۸۸ به پرونده‌ام ضمیمه شده بود و در نهایت با این اتهام که «آدم منتقدی» هستم این عنوان را از دست دادم.

سبزواری با ذکر مثال دیگری افزود: مراقبت امتحان نهایی مسئولیتی است که معلمان به سادگی نمی‌پذیرند زیرا دستمزدی که بابت آن پرداخت می‌کنند هیچگونه تناسبی با زحمتش ندارد. با این حال یک گروه از معلمان بودند که ابلاغ مراقبت از جلسه امتحان را به همراه داشتند اما بعد از بازدید حراست از جلسه، بلافاصله ابلاغشان حذف شد. حتی زمانی که مدیر برای حراست توضیح می‌داد که با اصراراین معلم را برای مراقبت از جلسه امتحان مجاب کرده است، گفته می‌شد ایشان حق انجام چنین کارهایی را ندارد. 

http://ilna.ir/news/news.cfm?id=101964

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد