پیام پشتیبانی گسترده فرهنگیان از نجفی برای وزیر آینده

 

مهدی بهلولی،فرهنگیان نیوز

پشتیبانی گسترده ی فرهنگیان سراسر کشور از نجفی،عامل های گوناگونی داشت. از شخصیت فرهیخته و متین خود نجفی گرفته تا پیشینه ی کمابیش مثبت کاری ایشان در آموزش و پرورش. اما به نظر من یکی از عامل های مهم این رخداد- که البته کمتر به آن پرداخته شده ولی بسیار بنیادین است و از همین رو نیز نیازمند بررسی و پرداختن بیشتر -  این است که گفتمان نجفی،گفتمان طبقه ی متوسط جامعه ی ایرانی است و فرهنگیان هم از همین طبقه با همه ی دلخواست های آن به شمار می روند. این را هم بگویم که اگر چنین پدیده ای، در گستره ای دیگر،برای نمونه در میان نویسندگان و یا خبرنگاران،رخ می داد تاکنون به یکی از رخدادهای مهم جامعه شناسانه ی کشور درآمده بود و بسیار درباره ی آن گفته و نوشته می شد.

 اما از آنجایی که بیشتر اندیشه وران ایرانی،آنچنان که باید و شاید،به آموزش و پرورش و دگرگونی های آن اهمیت نمی دهند،رسانه های کشور نیز به آسانی بر آن چشم پوشیدند. نه این که اطلاع رسانی نکردند اما وارسی و واکاوی بایسته ای هم انجام نگرفت- یا دست کم که تاکنون انجام نگرفته است.

 به باور من،این پشتیبانی گسترده،برای همگان،پیام های بسیار دارد. برای نمونه به وزیر آینده می گوید که با چه گفتمانی با فرهنگیان سخن بگوید و خواسته های پیدا و پنهان آموزگاران چیست؟ و به راستی شاید بد نباشد که وزیر آینده یکی از نخستین کارهایش را موشکافی همین رخداد بگذارد تا دانسته و آگاهانه تر گام بردارد.   

  http://farhangiannews.ir/view-10433.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد