حقوق معلمان از سایر کارمندان بیشتر نیست

خبرگزاری ایلنا،20 تیر 92

چکیده:‌ «در صورت اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان که کمتر از یک ماه پیش، بخشنامه‌اش از وزارت آموزش و پرورش به مدارس آمد حقوق معلمان افزایش می‌یابد اما این طرح، ضمانت اجرایی مالی ندارد.»
ایلنا: یک فعال صنفی معلمان، سخن روز گذشتهٔ «ابراهیم سحرخیز» معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش که گفته بود «دستمزد معلمان از کارمندان تمام وزارتخانه‌ها بیشتر است» را تکذیب کرد.
«محمود ایمان‌زاده» در این باره به ایلنا گفت: حقوق معلمان در وزارت آموزش و پرورش شاید با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دیگر مطابقت داشته باشد اما یقینا بالا‌تر نیست. حقوق کارکنان بسیاری از وزارتخانه‌ها از معلمان آموزش و پرورش بیشتر است.
وی در ادامه با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان که دولت آقای احمدی‌نژاد در پایان کارش آماده کرده است افزود: در صورت اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان که کمتر از یک ماه پیش، بخشنامه‌اش از وزارت آموزش و پرورش به مدارس آمد حقوق معلمان افزایش می‌یابد اما این طرح، ضمانت اجرایی مالی ندارد.
این فعال صنفی معلمان بیان کرد:

دولت دهم در پایان کارش، طرح‌هایی که بار مالی سنگینی دارند را تصویب می‌کند اما این طرح‌ها، پشتوانهٔ مالی ندارد و دولت جدید، قدرت پاسخگویی به مطالبات ایجاد شده را نخواهد داشت.
به گفتهٔ آقای ایمان‌زاده، طرح رتبه بندی معلمان باید پیش از ۲۴ خرداد ماه اجرا می‌شد نه اینکه پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، مقدماتش شروع شود.
او در پایان اظهار داشت: بخشنامهٔ اجرای این طرح در حالی ابلاغ شده که بار مالی‌اش در وزارت آموزش و پرورشی که با مشکلات مالی جدی مواجه است در نظر گرفته نشده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
اسماعیل عبدی جمعه 21 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:04 ب.ظ

درود بر محمدرضای عزیزم.قصد دارم وبلاگی را با نام حقوق معلم راه اندازی نمایم که در آن به مسایل حقوقی معلمان بپردازم . از جناب پیمان عطار و نبی الله باستان فارسانی نیز در هیات تحریر کمک می گیرم.در این راه از دوستان عزیزی چون شما تقاضای همراهی و مساعدت دارم. لطفا و در صورت صلاحدید،وبلاگ حقوق معلم را لینک نمایید.سپاسگزارم
آدرس وبلاگ:
www.Bield.mihanblog.com

بسیار کار بار ارزش و درستی است. من در خدمت شما هستم و این تارنگار را با افتخار در سیاهه ی پیوند هایم جا می دهم. تندرست و کامیاب باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد