دولت و مردم هر دو از وجود تشکل‌های مستقل صنفی سود می‌برند

خبرگزاری ایلنا،18/4/92

چکیده:‌ «از ابتدای دولت آقای احمدی نژاد، رویکرد نامناسبی در برخورد با تشکل های صنفی پیش گرفته شد/ مردم با حضورشان در این تشکل‌ها با حقوق صنفیشان آشنا می‌شوند و از طرف دیگر، این تشکل‌ها مسائلی را که در بطن جامعه وجود دارد را به صورت طبقه بندی شده به گوش دولت‌ها می‌رسانند.»

یک فعال صنفی معلمان با اشاره به رسمیت داشتن حقوق تشکل‌های صنفی در قانون اساسی و قانون احزاب، از محدویت‌های به وجود آمده برای این تشکل‌ها در ۸ سال گذشته انتقاد کرد.

«محمد تقی فلاحی» در این باره به ایلنا گفت: از ابتدای دولت آقای احمدی‌نژاد، رویکرد نامناسبی در برخورد با تشکل‌های صنفی پیش گرفته شد که روز به روز بر محدودیت‌های این تشکل‌ها می‌افزود.

وی تصریح کرد: معلمان در چنین شرایطی ترجیح می‌دهند به دلیل هزینه‌های احتمالی که باید پرداخت کنند وارد تشکل‌هایی که مدافع حقوق صنفیشان هستند نشوند.

این فعال صنفی در پایان افزود: تشکل‌های صنفی برای مردم و دولت سودی دوطرفه دارند. از طرفی، مردم با حضورشان در این تشکل‌ها با حقوق صنفیشان آشنا می‌شوند و از طرف دیگر، این تشکل‌ها مسائلی را که در بطن جامعه وجود دارد را به صورت طبقه بندی شده به گوش دولت‌ها می‌رسانند.  

http://ilna.ir/news/news.cfm?id=87892

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد