دعایی برای دولت تدبیر و امید

غلامرضا شمسی، صفحه آخر روزنامه ی بهار،2/4/92


دکتر روحانی پــــــس از پیــروزی در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری 1392 در اولین پیام تلویزیونی خود خطاب به مردم ایران گفتند: این پیروزی، پیروزی خرد، پیروزی اعتدال و پیروزی رشد و آگاهی و پیروزی تعهد و تدین بر افراط و بداخلاقی است و به‌این‌گونه چارچوب اصلی مرامنامه دولت خویش را ترسیم کردند. نگارنده این سطور که خود به دلیل نازکی طبع از بداخلاقی‌ها بسیار آزار دیده و بسی پند گفته است، با شنیدن این سخنان دکتر روحانی از بن جان، بسی شادمان شد و از خدای خویش خواست تا ایشان را در چیره کردن فضای عقلانیت و دوری از بداخلاقی پیروز گرداند. چنان‌که خود اعتقادش بر آن است که: عبوس زهد به وجه خمار ننشیند/مرید خرقه دردی کشان خوش خویم (حافظ)
نگارنده خود به خوبی می‌داند که فریادش تاکنون به گوش مخالفان نرسیده و بازهم نخواهد رسید اما روی سخنش با موافقان دکتر روحانی است که ممکن است از دولت ایشان به جایگاهی و منصبی برسند. امیدش آن است که آنان ادامه‌دهنده راه رجال و نسوانی نباشند که در این چند سال گذشته جان مخالفان و حتی موافقان خود را به لبشان رساندند و با بداخلاقی‌های خویش زندگی را به کام همگان تلخ کردند تا آن‌که بسیاری با چشمان خیس از اشک و به هر زبانی، دست به آسمان‌ها برداشتند که: «ربّناأخرِجنا مِن هذه القریهِ الظالمِ أهلُها و اجعَل لَنا مِن لَدنک وَلیا و اجعَل لَنا مِن لّدُنک نَصیرا»(1) بلکه امیدش آن است که طعم میوه شیرین وفاق و همدلی را به موافقان و مخالفان بچشانند به آن سان که همگان با رویی گشاده از نضره نعیم(2) دست به دعا بردارند که: «ربّنا و أدخلهُم جناتِ عَدنٍ التی وَعَدتّهُم و مَن صَلَحَ مِن آبائهِم و أزواجِهِم و ذُرّیاتِهِم إنکَ أنت العزیزُ الحکیم»(3)
پانوشت: 1-پروردگارا ما را از این شهری که مردمش ستم پیشه‌اند بیرون ببر و از جانب خود برای ما سرپرستی قرار ده و از نزد خویش یاوری برای ما تعیین فرما. (نسا75) / 2-تَعرفُ فی وُجُوهِهم نَضره النَعیم. از چهره‌هایشان طراوت نعمت (بهشت) را درمی‌یابی (مطففین24) /3-پروردگارا آنان را در باغ‌های جاوید که وعده‌شان داده‌ای با هر که از پدران و همسران و فرزندانشان که به صلاح آمده‌اند، داخل کن زیرا تو خود ارجمند و حکیمی. (غافر8)
*ترجمه آیات، منقول از قرآن کریم با ترجمه مرحوم استاد محمد مهدی فولادوند است.

http://www.baharnewspaper.com/Page/Paper/92/04/02/16

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد