گزارشی از بستری شدن در یک بیمارستان دانشگاهی

عباس معارفی

در این بیمارستان کارگران به جای پرستاران کار می کنند و از این نظرواقعا آموزشی است ! به عینه شاهد بودم و برای شخص خودم هم پیش آمد که نیروی خدماتی کارهایی از قبیل گرفتن نوار قلب وانژیوکت را انجام می دادند . البته صحبت غالب پرستاران در بخش مراقبت های ویژه قلب!صحبت های ویِژه ای مثل خریدن تلویزیون ال ای دی و ال سی دی و تعویض مبلمان و دکوراسیون منزل و بحث شیرین خواهر شوهر و مادر شوهردرنیمه های شب با صدای بلند بود.!!!

2- کلیه تأسیسات بیمارستان عمدا تخریب شده بود . به طوری که میلیون ها لیتر آب در این بیمارستان هدر می رود که حق همه ملت است . به طور مثال توالت فرنگی ها عمدا خراب می شود که احتیاج به نظافت پیدا نکند که باعث زحمت کارگران شود! و بازدید یک کارشناس تاسیسات صدق عرایض بنده را ثابت می کند .

3

عباس معارفی

در این بیمارستان کارگران به جای پرستاران کار می کنند و از این نظرواقعا آموزشی است ! به عینه شاهد بودم و برای شخص خودم هم پیش آمد که نیروی خدماتی کارهایی از قبیل گرفتن نوار قلب وانژیوکت را انجام می دادند . البته صحبت غالب پرستاران در بخش مراقبت های ویژه قلب!صحبت های ویِژه ای مثل خریدن تلویزیون ال ای دی و ال سی دی و تعویض مبلمان و دکوراسیون منزل و بحث شیرین خواهر شوهر و مادر شوهردرنیمه های شب با صدای بلند بود.!!!

2- کلیه تأسیسات بیمارستان عمدا تخریب شده بود . به طوری که میلیون ها لیتر آب در این بیمارستان هدر می رود که حق همه ملت است . به طور مثال توالت فرنگی ها عمدا خراب می شود که احتیاج به نظافت پیدا نکند که باعث زحمت کارگران شود! و بازدید یک کارشناس تاسیسات صدق عرایض بنده را ثابت می کند .

3- سرویس بهداشتی بخش مراقبت های ویژه که باید تمیزترین باشد کثیفترین است. وخدمه می گویند باید به بیمارستان خصوصی می رفتی .اینجا همینه که هست !

4- پرسنل اداری خود اطلاع صحیح و کافی از سیستم اداری بیمارستان نداشتند! وبه شرح وظایف خود آگاه نبودند وبه جای هدایت بیماران و مراجعان آنها را بدتر گمراه می کردند و باعث اتلاف وقت مراجعان و بیماران می شدند تا جایی که کاری که در نیم ساعته می توانست انجام شود طی رفت و آمد به بخش های مختلف دوساعت به طول انجامید.واین براثر گمراه کردن مردم توسط کادر پرسنلی بیمارستان بود. در بعضی از مواردکه اصلا جوابگو نبودند و به شخص مراجعه کننده نگاه هم نمی کردندومشغول گپ زدن وارتکاب غیبت شیرین بودند، شاید گمان می کردند مریض برای تماشای آنها مراجعه کرده و مشکل یا سئوالی ندارد که بخواهند پاسخگو باشند !!!

5- تابلوهای راهنمایی بسیار کوچک و نامعلوم بود . به طور مثال بایگانی یا فتوکپی که بسیار هم مورد مراجعه بود ! بعد ازپیدا کردن ودیدن دستگاه فتوکپی کاغذ کوچکی دیده می شد که نوشته شده بود –فتوکپی!

6- از نظر غذای بیمارستان کیفیت آن پایین و کمیت آن بالا بود که موجب اسراف اموال عمومی می شد.

7- با اظهار تاسف در مواردی پرسنل بیمارستان بر سر شخص مراجعه کننده دادوفریادمی زدند که این جا بیمارستان دولتی است می خواهی برایت چه کارکنیم؟ و این مسأله مرسوم بودوعمومیّت داشت. بنده خود به عینه شاهد بودم که در عرض دوساعت دربان بخشی از بیمارستان بر سر سه نفرمراجعه کننده فریاد می زد و حتی متاسفانه همکاران دیگر خود را هم با القاب زشت مورد خطاب قرار می داد !دیگر وای به حال بیمار و همراهان بیمار که غیر از گرفتاری و سختی ناشی از بیماری باید شاهد این برخورد ها هم باشند و مورد توهین قرار بگیرند .

8- آزمایشی که توسط خانواده بیمار به بیمارستان دیگری به سختی و شبانه برده شده بود و جوابش برای بیمارستان فکس شده بود در بخش مراقبت های ویژه گم شده بود . با منزل بیمار تماس گرفتند که شما برگه آزمایش را به خانه برده اید ؟!وقتی خانواده بیمار با سرپرستار تماس گرفته و پیگیر شدند سر پرستار از خانواده بیمار می پرسد آزمایش کجا گم شده ! گفته می شود شما باید از پرسنل خود سوال کنید. سرپرستار فریاد می زند که شما با من دعوا داری وتلفن را بلافاصله قطع می کند . بار دیگرتماس گرفته می شود که باز هم تلفن را قطع می کند ودر بخش مراقبت های ویژه قلب بر سر بیماری که یک روز از عمل قلب او گذشته بود فریاد می زند که شما بی ادب هستید و بی عقل ! وبالاخره فکس گمشده توسط خود بیمارازلای پرونده پیدا می شود . وبازهم بیمار وخانواده ی او مورد عتاب وخطاب قرار می گیرند که مگر چه شده ؟ .شده که شده ! در این اثناحتی خانمی صراحتا فرمودند ما نمی توانیم پیگیر کار شما باشیم!!!

9- در موردی دیگر :

بیمار پیر مردی چند بار فریادزد :پرستار !کسی به دادش نرسید .راه افتاد وراهرو را ملوّث کرد وپس از آن کارگری تلوث را همگانی کرد که از چشم ها پنهان شود .

البته این بیمارستان از لحاظ علمی و تخصصی و ازنظر کادر پزشکی بسیار قوی وشاخص است و بهترین پزشکان و حاذق ترین آنها در آن جا به معالجه بیماران می پردازند که باعث افتخارند .

10- تناقض

مأموری می رسد ومی گوید :بیمار چرا همراه ندارد .بلافاصله دیگری می گوید :همراها ن بیرون (به صورت یک دستور نظامی )وبالاخره دراین مجموعه احترام مفقودوتوهین موجود است .

به نظر حقیر می رسد این وضعیت اداری و پرستاری و پرسنلی نه در شأن آن اساتید دانشگاه است که باعث افتخار ملّتند و نه در شأن مردم بزرگوار ایران که اکثرا از راه های بسیار دور به امید معالجه و درمان به این مجموعه مراجعه می کنند !

با احترا م – عباس معارفی

بن گرفت :

http://www.bazha.blogfa.com/

نظرات 1 + ارسال نظر
علی بهشتی نیا یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1391 ساعت 04:13 ب.ظ http://ashu.blogfa.com

امیدوارم روزی در این کشور جان انسان ها ارزش داشته باشد.
در ضمن مطلب" اعتراف" را در صریر بخوانید.
باسپاس
http://ashu.blogfa.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد