عضو کانون فرهنگیان شیراز: وزارت کشور از فعالیت قانونی تشکل‌های صنفی معلمان جلوگیری می‌کند

دولت به بهانه اینکه تشکل‌های فرهنگیان دچار تخلف شدند از تمدید پروانه آنان خودداری می‌کند، آن هم بدون آنکه تخلف این نهاد‌ها را گزارش کند/ تعامل و مشارکت با تشکل‌های معلمی از رئوس برنامه های وزیر آموزش و پروش بوده است.

ایلنا : عضو کانون فرهنگیان شیراز گفت: دولت به بهانه اینکه تشکل‌های فرهنگیان دچار تخلف شدند از تمدید پروانه آنان خودداری می‌کند، آن هم بدون آنکه تخلف این نهاد‌ها را گزارش کند.

«محمدتقی سبزواری» در این باره به ایلنا گفت: فرهنگیان از ابتدای دهه ۸۰ جهت دستیابی به حقوق خود و مشارکت در سیاست‌های آموزشی و پرورشی به تأسیس تشکل‌های صنفی و تخصصی رو آوردند.

وی ادامه داد: تا سال ۸۴ این مسئله با استقبال وزارت کشور همراه بود و تعدادی از شهرستان‌ها توانستند مجوز تأسیس و پروانه فعالیت دریافت کنند اما پس از سال ۸۶، دولت از صدور مجوز و تمدید پروانه فعالیت هر تشکل معلمی خودداری کرده و این در حالی است که سایر صنوف برای گرفتن مجوز و تمدید پروانه مشکلی ندارند.

این فعال صنفی معلمان افزود: با گذشت یک سال از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید هنوز مشکل فرهنگیان حل نشده است. دولت به بهانه اینکه تشکل‌های فرهنگیان دچار تخلف شدند از تمدید پروانه آنان خودداری می‌کند، آن هم بدون آنکه تخلف این نهاد‌ها را گزارش کند.

عضو کانون فرهنگیان شیراز تصریح کرد: یکی از رئوس برنامه‌های آقای فانی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، تعامل و مشارکت با تشکل‌های معلمی بوده و مسلماً این برنامه مورد قبول رئیس جمهور است. مخالفت نهادهای مربوطه با صدور مجوز برای تشکل‌های نوپا و تمدید پروانه تشکل‌های سابقه دار نشان‌دهنده عدم انسجام در سیاست‌های دولت است.

به گفته سبزواری، نگرانی وزارت کشور از نهادهای مدنی، بی‌جا و بی‌دلیل است چراکه نهادینه کردن رفتارهای عقلانی که توسط تشکل‌های مردمی صورت می‌گیرد، بهترین حافظ امنیت اجتماعی است.

وی در ادامه بیان کرد: عملکرد اشتباه وزارت کشور باعث می‌شود تا فعالان صنفی بر خلاف میل باطنی خود و بطور کاملاً غیر ارادی به سمت موضع گیری‌های سیاسی و جناحی کشیده شوند. با این اوصاف علاوه بر مسئولان آموزش و پرورش، وزارت کشور نیز سهم زیادی در سیاسی شدن فضای آموزش و پرورش دارند.

سبزواری گفت: ما از آقای فانی گله مندیم. وی عضو کابینه است. رئیس جمهور نیز رئیس کابینه و تائید کننده برنامه‌های وی است. آقای فانی می‌بایست تحقق وعده‌های رئیس جمهور را از شخص وی بخواهد.

عضو کانون فرهنگیان شیراز در پایان اظهار کرد: ما علاقه مندیم که خواسته‌هایمان را در قالب نهادهای صنفی مطرح کنیم، چرا که اعتقاد داریم حضور احزاب در آموزش و پرورش به ضرر تعلیم و تربیت تمام می‌شود. آقایان هرگز اعلام نکرده‌اند که تشکل‌های معلمی فاقد پروانه فعالیت هستند چرا که از بازخورد آن واهمه دارند. معلم که به جز با قلم ابزاری دیگر برای انتقاد ندارد.

پایان پیام                                                                         

http://ilna.ir/news/news.cfm?id=189042

نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] یکشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 04:57 ق.ظ

با درود برجناب نیک نژاد عزیز
نخواستم دربخش نظرات نوشته شما را تایید کنم چون نمی خواستم جنبه عمومی پیدا کنه ممنون ازمحبت ولطفی که کرده بودی این جا ما روزگار رومی گذرونیم ودلمون برای شما تنگ می شه این اینترنت هم اینجا اذیت می کنه چون اگر بخواهی درست استفاده کنی باید پول فیلترشکن ماهانه بدی وازاین جورخرجها که
درسته فیلترشکن نمی خواهی ولی ما عادت کردیم که سی دی
کپی شده ارزون بخریم !!!1
دوستان چطورن الان ریاست جلسات باکی هست ؟
درفیس بوک هم مطالب شما را می خونم ولذت می برم به همه دوستان سلام می رسانم به امید دیدار

نیک نژاد یکشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:04 ق.ظ

درود بر دوست خوب و ارزشمندم.امیدوارم هر جاکه هستی،دلت شاد باشه و تنت سالم. دوستان همگی سلام می رسونند و جویای تندرستی شما هستند. با جناب فلاحی است و کمیت و کیفیت اون هم مثل سابقه!فقط جای شما خیلی خالیه. سلام برسونید.پاینده باشید.

[ بدون نام ] یکشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:00 ب.ظ

نمی دانم قبلی پاک شد یانه ولی گفتم که می توانیم با وایبر مجانی باهم صحبت کنیم خوشحال می شوم .

نیک نژاد یکشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:12 ب.ظ

درود بر شما،راستش من بلد نیستم!اگر راهنمایی کنید،ممنون می شم. البته این یکی - دو روزه هم داریم خون رو جابجا می کنیم و شاید تا چند روز نتونم به اینتر نت وصل بشم. اما فردا می تونم. اگر راهنمایی کنید. شاید در خدمتتون باشم. خیلی هم خوشحال می شم. راستش این وبلاک من پاسخ خصوصی نداره ببخشید که باید بیام و در وبلا و به صورت عمومی پاسخ شما رو بدم . تندرست و شاد باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد