اجرای حکم حیرت آور شلاق برای پیمان نودینیان

 

حقوق معلم - اسماعیل عبدی:

پیمان نودینیان عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان استان کردستان یکی از صنفی ترین نیروهای عضو شورای هماهنگی کانون های صنفی معلمان کشور ظهر روز یکشنبه 11 اسفند به شکل تلفنی به دادگاه شعبه یک تجدید نظر کیفری کردستان احضار شد.قرار بود حکم عجیب 20 ضربه شلاق که به اتهام واهی توهین به مامور دولت حین انجام کار توسط دادگاه شعبه 105 کیفری صادر شده بود،بررسی و تجدید نظر شود.پیمان را از سر کلاس درس فراخواندند و به شکلی غیر قانونی حکم را اجرا کردند.ایشان در تماسی تلفنی به حقوق معلم گفت:حکم را اجرا کردند و پس از گذشت دو روز، در سه شنبه 13 اسفند حکم تجدید نظر به دستم رسید!

 سئوال این است که روند رسیدگی به پرونده چگونه بوده است که نه حکم تجدید نظر به ایشان ابلاغ شده و نه مهلت قانونی برای اجرای حکم داده شده است؟ آیا این مصداق بی عدالتی نیست؟

 عجیب تر آن است که شاکی ایشان که هم اکنون کارمند اجرای احکام دادگستری است به شکلی فراقانونی به همراه فردی لمپن خارج از سیستم دادگستری در برابر دیدگان مسئول حفاظت اطلاعات پیمان نودینیان را مورد ضرب و شتم قرار داده اند و اعتراض او را نسبت به هتاکی و ضرب و شتم مصداق توهین به مامور دولت در حین انجام کار می دانند!

این معلم ارزشمند و فرهیخته ی کردستانی در آخرین نشست شورای مرکزی کانون های صنفی معلمان کشور در آذر ماه و در شهر تبریز در کنار محمد خاکساری به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی معلمان ( ei ) انتخاب(ابقا) شد.

پیمان نودینیان به زبان انگلیسی مسلط است و در آخرین نشست سازمان جهانی معلمان دغدغه های صنفی فرهنگیان کشور را به زبان انگلیسی مطرح کرده است. او در بین فعالین صنفی بسیار محبوب است و معلمان کشور از خبر اجرای حکم حیرت آور شلاق ، برای او آن هم پیش از ابلاغ حکم تجدید نظر بسیار ناراحت هستند.  

 پیشتر برای سیاوش اسلامی عضو کانون معلمان شهر ساری و رضا عبدی عضو فعال کانون صنفی معلمان ایران حکم شلاق به دلیل فعالیت های صنفی و با اتهامات واهی صادر شده بود.
 از سال های اول تشکیل کانون های صنفی معلمان کشور ، این عضو انجمن صنفی معلمان  کردستان فعال و پر انرژی بوده است. من شجاعت و متانت توامان نودینیان را در نشست شورای هماهنگی سال 86 در تهران درک کردم.

 جایی که 40 نفر از نمایندگان کانون های صنفی معلمان کشور در تهران گردهم آمده بودیم تا دغدغه های صنفی خود را به اشتراک گذاریم و نسبت به تخلفات گسترده دولت احمدی نژاد در آموزش و پرورش و تضییع حقوق فرهنگیان موضع گیری نماییم.این نشست منجر به دستگیری معلمان فرهیخته حاضر در جلسه توسط پلیس امنیت و اطلاعات شد و پیمان نودینیان عزیز مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفت.در بند نیز ضمن اینکه ذره ای از موضع مستقل کانون های صنفی نسبت به تخلف دولت از اجرای قانون پایین نیامد،در برابر بازجوها با صبر و متانت رفتار کرد.

 ایشان به دلیل پی ورزی مسائل صنفی معلمان کردستان و کشور همواره مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته و از هیات تخلفات اداری حکم ناعادلانه ی دو سال تبعید به زنجان را دریافت کرده است.از معلمان صنفی استان کردستان مختار اسدی به کرج و اسکندر لطفی نیز به اردبیل تبعید شده بودند.

 پس از بازگشت به کردستان آرامش خانواده نودینیان خیلی به طول نیانجامید. او به همراه ده نفر از اعضای هیات مدیره و فعالین کانون صنفی معلمان استان کردستان به دادگاه انقلاب استان احضار شده و همگی حکم عجیب واحد 4 ماه حبس دریافت کردند که خوشبختانه به حالت تعلیق در آمد.

 این فعال صنفی پس از بازگشت از آخرین نشست سازمان جهانی معلمان حکم ممنوعیت خروج از کشور دریافت کرده و با مراجعه به دادسرای اوین و مرکز قضایی مقدسی هم تا کنون نتیجه ای حاصل نشده و این حکم ناعادلانه همچنان باقی مانده است.
حقوق معلم ضمن اعتراض شدید به این به عدالتی ها برای معلمان کشور به ویژه معلمان استان کردستان و محفوظ دانستن شکایت از مسببین این حرکت ناپسند برای پیمان نودینیان و اعلام حمایت تمام قد از ایشان، از مسئولین می خواهد تا با حساسیت مسائل اینچنینی را بررسی و افراد خودسر و رانت خوار را از بدنه قوه قضاییه دور کنند. 

http://bield.mihanblog.com/post/289

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد