نیک‌نژاد: برخورد دولت با فعالان صنفی معلمان تغییر کرده است

 

ایلنا : صندوق ذخیره فرهنگیان رویکرد جدیدی را نسبت به گذشته اتخاذ کرده و آنطور که در این جلسه مطرح شد، «علی اصغر فانی» وزیر آموزش و پرورش بر تاثیر عملکرد اقتصادی این صندوق در ارتقای سطح معیشتی زندگی معلمان اصرار دارد.

نمایندگان بیش از ۴۰ تشکل صنفی معلمان سراسر کشور در نشستی با «شهاب‌الدین غندالی» مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

«محمد رضا نیک‌نژاد» عضو کانون صنفی معلمان با اعلام این خبر به ایلنا گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان رویکرد جدیدی را نسبت به گذشته اتخاذ کرده و آنطور که در این جلسه مطرح شد، «علی اصغر فانی» وزیر آموزش و پرورش بر تاثیر عملکرد اقتصادی این صندوق در ارتقای سطح معیشتی زندگی معلمان اصرار دارد.

وی با ارزیابی مثبت از رویکرد جدید صندوق، تاکید کرد: فعالیت‌های اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان باید شفاف سازی شود و این صندوق به سوددهی قابل قبولی برسد.

نیک‌نژاد ادامه داد: روند چندین سال گذشته صندوق مبهم و غیر شفاف بوده است و مدیرعامل جدید هم بر این موضوع اذعان داشت و از تلاش‌های جدید برای محاسبه دقیق سرمایه صندوق و ثبت شرکت‌های تابعه سخن گفت.

این فعال صنفی معلمان با اشاره به ۷۲۰ هزار عضو این صندوق، تصریح کرد: هر عضو به صورت میانگین ۲۰ هزار تومان در ماه به حساب صندوق واریز می‌کند که با یک محاسبه سر انگشتی به رقم بالایی می‌رسیم اما سود فعلی این صندوق تناسبی با مبلغ دریافتی از فرهنگیان ندارد.  

وی افزود: بسیاری از معلمان که طی بیش از یک دهه عضویت در این صندوق، مبلغی را در آن سرمایه گذاری کردند بعد از بازنشستگی تنها دو برابر مبلغ سرمایه گذاری را دریافت کردند، در حالی که اگر پول خودشان را در بانک سرمایه گذاری می‌کردند، بعد از ۴ سال دوبرابر می‌شد.

این فعال صنفی معلمان در پایان با تاکید بر حضور معلمان در هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: حضور معلمان در راس صندوق به ساز و کاری دموکراتیک نیاز دارد تا نمایندگان واقعی آن‌ها بر عملکرد این بنگاه اقتصادی نظارت داشته باشند.

صندوق نباید نسبت به وضع موجود فرهنگیان عضو بی‌تفاوت باشد

به گزارش ایلنا، در این نشست که یکشنبه هفته جاری (۲۲ دی ماه) برگزار شد، «شهاب‌الدین غندالی» مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تأکید بر نگرش مثبت وزیر نسبت به قشر فرهنگی، اظهار داشت: رویکرد اصلی مدیران کنونی، قراردادن پتانسیل مؤسسه در مسیر صحیح در جهت دست‌یابی به سودآوری پایدار برای معلمان سراسر کشور است.

غندالی افزود: مؤسسه در کنار سودآوری نباید نسبت به وضع موجود فرهنگیان عضو بی‌تفاوت باشد.

این مدیر دولتی در ادامه از تبدیل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به هلدینگ مرکزی با چند هلدینگ زیرمجموعه در حوزه‌های بازار سرمایه، بیمه و بورس، نفت و پتروشیمی، ساختمانی، تجهیزات مدارس و آزمایشگاهی، فناوری اطلاعات و... خبر داد.

غندالی ادامه داد: مؤسسه تا ورود تخصصی به حوزه‌های اقتصادی به دنبال ایجاد مدیریت اقتصادی مناسب در شرکت‌های وابسته است.

مدیرعامل مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در پایان با تأکید بر ضرورت یافتن راهکارهای مناسب برای افزایش آگاهی بیشتر اعضای صندوق در خصوص عملکرد آن، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا با نگاه مطالعاتی، اصولی و کار‌شناسانه شیوه‌ای مناسب برای مشارکت بیشتر فرهنگیان نسبت به روند عملیاتی صندوق و شرکت‌های زیرمجموعه پیدا کنیم. 

http://ilna.ir/news/news.cfm?id=136954

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید رضا سوم تجربی چهارشنبه 25 دی‌ماه سال 1392 ساعت 02:15 ق.ظ http://graceland.blogfa.com/

لایــــــــــک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد