پیمان نودینیان: سایه نگاه سیاسی بر فعالیت صنفی معلمان سبک‌تر شده است

 

ایلنا : با روی کار آمدن دولت آقای روحانی، فضای یاس و ناامیدی به فضای امیدواری تبدیل شد تا جایی که بسیاری از تشکل‌های صنفی معلمان در سراسر کشور برای برگزاری مجمع عمومی به وزارت کشور مراجعه کردند./ فشارهای سیاسی بر فعالان صنفی معلمان کم و بیش وجود دارد و پرونده قضایی بسیاری از آن‌ها هنوز در جریان است

یک فعال صنفی معلمان می گوید بعد از انتخابات ۲۴ خرداد و استقرار دولت آقای روحانی، روزنه‌هایی برای ادامه فعالیت صنفی معلمان ایجاد شده است.

«پیمان نودینیان» در این باره به ایلنا گفت: با روی کار آمدن دولت آقای روحانی، فضای یاس و ناامیدی به فضای امیدواری تبدیل شد تا جایی که بسیاری از تشکل‌های صنفی معلمان در سراسر کشور برای برگزاری مجمع عمومی به وزارت کشور مراجعه کردند.  

وی با بیان اینکه در بعضی از شهرها و استان ها با برگزاری مجمع عمومی تشکل های صنفی معلمان موافقت شده است، نسبت به تغییر رویه نهادهای نظارتی در برخورد با تشکل های صنفی ابراز امیدواری کرد.

این فعال صنفی معلمان در ادامه افزود: البته فشارهای سیاسی بر فعالان صنفی معلمان کم و بیش وجود دارد و پرونده قضایی بسیاری از آن‌ها هنوز در جریان است، بنابراین امیدهای به وجود آمده زمانی برای فعالان صنفی به یقین تبدیل می‌شود که دولت برای تحقق شعار‌هایش گام‌های جدی بردارد.

وی با انتقاد از عدم امکان فعالیت صنفی آزادانه در شهرستان‌ها، تصریح کرد:  سایه نگاه سیاسی بر فعالیت صنفی معلمان همچنان احساس می‌شود زیرا مدیریت آموزش و پرورش در شهرستان‌ها تغییر آنچنانی نکرده است.

به گفته نودینیان، در ادارات یا حراست آموزش و پرورش، فعالان صنفی معلمان را به عنوان نیروهای اپوزیسیون می‌شناسند و تا جایی که امکان دارد تلاش می‌کنند فعالیت صنفی توسط آنان به انجام نرسد.

وی افزود: البته پس از انتخابات ۲۴ خرداد، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان سراسر کشور ۲ جلسه برگزار کرده است که سومین جلسه نیز امروز در تهران برگزار خواهد شد که نشان از باز شدن تدریجی فضا دارد.

این فعال صنفی معلمان در ادامه تصریح کرد: آموزش و پرورش از لحاظ نظام آموزشی، فضای فیزیکی مدارس و... در شرایط بحرانی به سر می‌برد و حل این معضلات در گرو فعالیت آزادنه تشکل‌های صنفی معلمان است.

وی  در بخش دیگری از این گفتگو، با ابراز نگرانی از تفاهم نامهٔ «حوزه علمیه برادران استان تهران» و «اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران»، ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه قرار است ۴ هزار مدرسه زیر نظر حوزه علمیه قرار بگیرند که به شدت نگران کننده است. اگر آموزش و پرورش متولی آموزش در کشور است این اقدام بی‌معناست.

http://ilna.ir/news/news.cfm?id=136135

نظرات 2 + ارسال نظر
خاکساری سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:19 ب.ظ http://tts902.blogsky.com

از نظر کارشناسی پیمان نود ینیان فعال صنفی وعضو هیات مدیره کانون صنفی فرهنگیان کردستان تشکر می کنم ایشان برای مطالبات فرهنگیان هزینه های سنگین پرداخت کرده اند امید است
رسانه ها از نظرکارشناسی ایشان استفاده کنند .

نیک نژاد سه‌شنبه 24 دی‌ماه سال 1392 ساعت 10:48 ب.ظ

درود به جناب خاکساری گرامی. من هم امیدوارم چنین شود. تندرست و شاد و کامیاب باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد