دانش آموزان تجدیدی،سر در گم و آشفته

مهدی بهلولی 

روزنامه آرمان،27 شهریور 92

"موضوع رفتن دانش آموزان تجدیدی به هنرستان ها نیز دستورالعمل آموزش و پرورش شهر تهران بود که به محض اطلاع این موضوع را پیگیری کرده و مانع از اجرای آن شدم. والدین و یا دانش اموزان تجدیدی نگران نباشند و هیچ اجباری برای رفتن آنها به هنرستان وجود ندارد.

" این سخنان علی اصغر فانی،سرپرست وزارت خانه ی آموزش و پرورش،با خبرگزاری مهر،دیروز 26 شهریور 92 است درباره ی بخشنامه ی بحث برانگیزی که چند روز پیش در تاریخ دهم شهریور از سوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران صادر شد. برابر این بخشنامه ،هر دانش آموز سال نخست دبیرستان،که در یکی از درس مربوط به تعیین رشته ی رشته های نظری(ریاضی فیزیک،تجربی و انسانی) تجدید شود در شهریور بایستی برابر برگه ی هدایت تحصیلی خرداد ماه انتخاب رشته نماید و به ناگزیر به رشته ی کار و دانش و فنی حرفه ای می رود.

 

 

البته داستان این بخشنامه،مفصل است و به چند ماه پیش برمی گردد،هنگامی که در اردیبهشت ماه،در شماری از منطقه های تهران،نشست های توجیهی مدیران متوسطه برای اجرای این بخشنامه گذاشته شد اما زمانی که این خبر رسانه ای گردید،ابراهیم سحرخیز،معاون آموزش متوسطه ی وزیر آموزش و پرورش،آن را تکذیب کرد و ختی به نیشخند گرفت!

 هم اکنون اما نکته ی اصلی این است که با وجود سخن سرپرست آموزش و پرورش مبنی بر جلوگیری از اجرای آن،گویا هنوز این دستور وزیر کتبی و یا شفاهی به مدرسه ها ابلاغ نگردیده است. این نگارنده،دیروز 26 شهریور به مدرسه محل کارم در منطقه ی 12 تهران رفتم . در این منطقه هنوز از سوی آموزش و پرورش،چیزی مبنی بر لغو بخشنامه ی پیشین به مدرسه ها گفته نشده و هنوز همان بخشنامه ی دهم شهریور در حال اجراست و این موضوع مایه ی آشفتگی شماری از خانواده ها و حتی مدیران مدرسه ها گردیده است که هنوز  نمی دانند دانش آموزان تجدیدی می توانند رشته های نظری را برگزینند یا نه. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که تا آغاز مدرسه ها،چند روزی بیشتر نمانده است. از این رو انتظار بر این است که فرادستان آموزش و پرورش،هر چه زودتر درباره ی این بخشنامه،نظر نهایی آموزش و پرورش را به مدرسه ها ابلاغ نمایند. 

http://www.armandaily.ir/?NPN_Id=413&pageno=4

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد